Warsztat czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00

Pora na kolejny wpis dotyczący właśnie skrzyni bezstopniowej, produkowanej przez japoński koncern Jatco. W przeciwieństwie do opisywanej wcześniej skrzyni Multitronic, napęd przekazywany jest za pomocą odpowiednich pasów stalowych. Skrzynia ta ma zastosowanie w mniejszych silnikach stosowanych do napędu samochodów osobowych oraz małych “terenówek”.

Skrzynię JF011E Jatco możemy spotkać w:

  • Samochodach koncernu Nisan / Renault – modele X-trail, Koleos, Lafesta, Serena itp.
  • Samochodach marki Mitshubishi – Outlander, Delica, Garant, RVR
  • Samochodach marki Jeep – Compass, Patriot

Maksymalna pojemność silników w jakich ten podzespół występuje to 2500 cm3
Do niewątpliwych zalet tej automatycznej skrzyni biegów należą małe gabaryty, kompaktowa budowa oraz co typowe dla przekładni CVT – niskie zużycie paliwa. Poza tym odznaczają się legendarnym wręcz komfortem w trakcie zmiany przełożeń – szarpnięcia nie są w żaden sposób wyczuwalne jak ma to miejsce w konkurencyjnych jednostkach. Oddzielną kwestią są odczucia kierowcy pojazdu zaopatrzonego w automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów. Praktycznie nieskończona liczba przełożeń powoduje pracę silnika z niemal stałą, optymalną prędkością obrotową. Jednostajny szum, zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszeniu pojazdu nie każdemu musi przypaść do gustu.

Słabe strony skrzyni JF011E

Główne problemy wynikają ze specyfiki pracy oraz budowy skrzyni bezstopniowej. Stalowe pasy, którymi przenoszony jest napęd potrafią się zużyć nadmiernie szybko, co jest źródłem wysokich nakładów na przywrócenie podzespołu do pełnej sprawności. Problemy sprawia również moduł sterowania. Ogólna ocena tej jednostki byłaby dużo wyższa gdyby nie wysokie koszty napraw.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego w Warszawie!